QB-Értékesítés

A program a következő főbb működési módokban használható:

  •  Menüs befizetés
  • A’la cartos étkeztetés, büféfogyasztás
  • A’la cartos étkeztetés online pénztárgépes verzióban

 

A QB-Értékesítés az étkezők kártyás azonosítása mellett, vagy  anélkül, többféle norma és támogatási és kedvezmény rendszer egyszerű kezelését teszi lehetővé.

Emellett a meglévő QB-Élelem élelmezési rendszer esetén kiváltja az érintett területek napi létszám adatának rögzítését.


Természetesen különböző listák segítik a pénzügyi elszámolásokat, támogatás adóköteles részének kimutatását, forgalmi  adatok biztosítását. Használatával megoldható, hogy az étkező tetszőlegesen akár többféle területen, többféle támogatással  vagy egységárral fogyaszthasson.


Kétféle kiépítettségben üzemeltethető a rendszer:

Feltételezett működő QB-Élelem rendszer mellett

A program önmagában biztosítja az értékesítéshez szükséges törzsadatokat (pl. fizetési módok, támogatások stb.), de a QB-Élelem programban megtervezett alapanyagokat, ételféleségeket használja az eladás során. Az eladott ételek és alapanyagok készletét az eladás automatikusan csökkentheti. Előrendelésnél (menüs) névre szóló étkező nyilvántartás mellett megszűnik a napi étkezési (alkalmazotti) létszám felvitele a QB-Élelem programban, mivel az automatikusan átvételre kerül az értékesítési rendszerből.

QB-Élelem rendszer nélküli önálló működés  

A program önmagában is képes a legalapvetőbb QB-Élelem törzsek karbantartására. Ezekben a törzsekben kell megadni az értékesítésre kerülő menüket, késztermékeket és alapanyagokat.

 

 

A program által karbantartott egyéb törzsek:

  • Menük, késztermékek, alapanyagok
  • a különböző normatípusok,
  • támogatási típusok kezelése,
  • a fizetési mód,
  • A személyek nyilvántartásában rögzíthető az étkezési típus, melyik tálalóhelyen étkezik, milyen módon fizet. Itt különböztetik meg a saját, a kötelező, illetve a külsős dolgozókat.

 

A következő fizetési módokat tudja kezelni a program:

  • Készpénzes: Vásárláskor, lemondáskor rögtön készpénzben egyenlíti ki az ellenértéket a dolgozó. A készpénzes forgalom azonnal megjelenik a pénztári naplóban.
  • Banki átutalás: Megrendelés után a program lehetőséget ad a pénzügyi osztály részére a dolgozó lakossági folyószámlájáról pénz levonására. Természetesen ehhez a dolgozónak a szükséges hozzájárulásokat meg kell adni.
  • Utólagos befizetés: Ebben az esetben a megrendelés és az igénylés ellenértékének kiegyenlítése időben elkülönül. Így tehát a dolgozó leadja az igénylését, az esetleges lemondását, majd egy későbbi időpontban készpénzzel kifizeti a hátralékát
  • Előleg kezelése: A dolgozó tetszőleges időközönként befizetést eszközöl az élelmezési osztályon előleg formájában. Ezt követően az étkezéseket nyilvántartó jegyrendszer addig engedélyezi a dolgozó számára a fogyasztást, amíg a keretösszeg engedi.

 

A különböző étkezési normák karbantartása: a többféle normát a támogatás mértéke, a rezsi nagysága, ÁFA számítás  módja határozza meg. A következő támogatási típusokat  különböztetjük meg, amelyek egymással kombinálhatóak:

  • Étkezésenkénti fix támogatás: Kötelező, nem kötelezett dolgozók (iskolások esetében 50%-os, 100%-os támogatású diákok) eltérő támogatásának kezelése. Adómentesen adható keret figyelése, lista a keret túllépéséről annak adóvonzatáról. Egy étkezésen belül megmondható a támogatás mértéke, melyből havi rendelés esetén kimutatható milyen arányban  lépte túl az adóköteles részt
  • Havi keretfigyelés: Havi maximálisan felhasználható keret megadható, mely túllépésével teljesáron vásárolhatja meg a dolgozó az étkezést. Cafetéria keret alkalmazása esetén többféle havi keret figyelése.
  • Napi keretfigyelés: Napi maximálisan adható keret, mely bármely módon elkölthető (menü, a’la carte). Ezzel a támogatással ösztönözhető a  mindennapos étkezés igénybevétele.
  • A’la carte értékesítésnél beállítható, hogy az eladási ár hány százaléka adható támogatásként

 

 Menüs étkeztetés fontosabb beállítható tulajdonságai:

  • Rendelések, lemondások kezelése: itt történik a havi, illetve időszakos igények felvitele, a lemondások kezelése.
  • Különböző menü, diétatípusok, kezelése támogatások, normák azonnali kimutatása.
  • Megrendelők, számlák készítése. Készpénzes fizetés esetén számla, egyéb fizetési mód esetén megrendelő készítése. Mindkettő tartalmazza, hogy a dolgozó mely napokra rendelt, melyik étkezésnek mi az egységára, hány darab étkezést  vesz igénybe. Látható a fizetendő összeg, az esetleges támogatás vagy rezsi mértéke és az ÁFA.
  • Esetleges reklamációk kezelése: A megrendelőket, számlákat utólagosan is ki lehet nyomtatni. Különböző listák segítségével egy dolgozóra lebontva meg lehet nézni a forgalmat.
  • Kártyaletiltások kezelése: Elvesztés esetén az adott kártyát le lehet tiltani, és másik kártyát kiadni
  • Kártyák készítése: Abban az esetben, ha rendelkezésre állnak a vonalkódos kártya gyártásához szükséges eszközök, akkor legyárthatók a különböző kártyák (személyre szóló, ideiglenes, vendégkártya). Chipkártya, diákigazolvány, egyéb belépők kezelése hasonlóan biztosított.
  • A Quadro Byte Zrt-től is rendelhetnek vonalkódos egyedi dizájnú kártyákat.

 


Menüs tálalóhelyek információs és ellenőrző programja:

  • A jegypénztárban érvényesített és megvásárolt étkezési jegyek alapján, a tálalóhelyen történik a különböző menüféleségek kiadása.
  • Riasztja a kezelőt érvénytelen vagy már felhasznált ebédjegy azonosításakor.
  • Folyamatos információ a még kiadandó adagszámról menünként.
  • Betegek központi étkezőben történő étkeztetése esetén támogatja az azonosítást.
  • Külön információs terminál biztosítható a megrendelők részére, melyben megtekinthető a megrendelt menü típusa, tartalma.

 

A'la Carte étkeztetés fontosabb beállítható tulajdonságai

 

  • A’la carte étkezésnél is lehetséges a kártyás azonosítás mellett pénzügyi, támogatási kereteket figyelni személyre lebontva. A névnélküli értékesítés esetén nyugtaadási kötelezettséget hagyományosan összekapcsolt pénztárgéppel lehet teljesíteni.
  • Egyes pénztárgépek illesztésre kerültek, így  a napi árak, eladások nyomon követhetőek.
  • A programban beállítható a napi menü, melyet a különböző csoportokba sorolás segít (pl. üdítők, desszertek).
  • Emellett megadható, hogy támogatás milyen mértékű az adott termékre, esetenként csoportokhoz rendelve (levesek 50%, üdítő 0% támogatással vehető igénybe). Az A’la cartos értékesítés érintőképernyő segítségével, gyorsabb, a grafikai felület látványosabb, reklám felületet is biztosít (pl. céglogó, stb.)
  • Többféle kedvezménykártya bevezetését támogatja rendszerünk.
  • A kedvezmények akár termékekre, időszakokra vagy egyes cég termékeikre is megadhatók. Biztosított a pontgyűjtés lehetősége, és az esetleges pont beváltás/levásárlás is egyszerűen megoldható. Pénztár kezelése, listák lekérése központilag és pénztáranként/tálalóhelyenként is. Egyes pénztárgépek illesztésre kerültek, így a napi árak, eladások nyomon követhetőek.

 

Büfé kezelés fontosabb beállítható tulajdonságai

  • Büfé estén önálló raktárkészlet kezelése.
  • Forgalmi listák.
  • Vonalkód, gyorskeresés használata.
  • A dolgozó azonosítása esetén kezelhető támogatási keretek, törzsvásárlói akciók.

 

Online pénztárgépes verzió

Az értékesítés során a legtöbb felhasználónál kártyával azonosítottak az étkezők, ezért számla kiállítása történhet. Ettől eltérő üzemeltetési környezetben, amikor nem akarnak vagy nem tudnak a készpénzes fizetésről számlát kiállítani, szükség lehet a nyugtával történő bizonylatolásra. Erre az esetre fejlesztettük ki az értékesítési rendszer kifejezetten online pénztárgéphez kapcsolt változatát. A program kezelői felülete csak kismértékben tér el a pénztárgép nélküli változattól. A rendszer A038 NAV engedélyszámmal rendelkezik.